به چه فلزاتی رنگین می‌گویند؟

به چه فلزاتی رنگین می گویند

به چه فلزاتی رنگین می گویند؟ فلزات رنگین از جمله فلزات یافت شده در بستر طبیعت می باشد که دارای انواع مختلفی بوده و هرکدام از آن ها برای کاربرد خاصی می باشند و در مصارف صنعتی و عمومی مورد استفاده قرار می گیرند. با معتبرترین بنگاه خرید و فروش و استعلام قیمت آهن همراه باشید.

فلز رنگین چیست؟

فلزاتی که در طبیعت یافت می شوند به ۲ دسته:

  1. فلزات آهنی
  2. فلزات غیرآهنی یا همان رنگین کمانی

تقسیم بندی می شوند. فلز آهن و انواع آلیاژ آهن آن همانند فولاد و چدن در دسته فلزات آهنی قرار می گیرد که هر کدام از آن ها دارای کاربردهای بسیاری می باشد. طبق آمار گرفته شده در حوزه فلزات حدود ۹۰ درصد از قطعات و تجهیزات ماشین آلات صنعتی و غیرصنعتی از مصنوعات آهنی تشکیل می شوند از جمله مهم ترین دلایل استفاده از فلزات آهنی در انواع صنایع ایجاد استحکام زیادی است که این فلزات ایجاد می کنند. ما نیز در کشور عزیزمان ایران از نظر وجود انواع فلزات آهنی و غیرآهنی بسیار غنی هستیم.

  بازار آهن شادآباد تهران

 

به طور کلی اگر بخواهیم در مورد فلزات رنگین صحبت کنیم در واقع تمامی فلزات به غیر از آهن، مستغلات و ترکیبات آن در دسته فلزات رنگین قرار می گیرند که هر کدام از آن ها در زمینه های مختلف تولیدی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع فلزات رنگین کدامند؟

  1. مس
  2. روی
  3. برنز
  4. برنج
  5. فلز آلومینیوم
  6. سرب
  7. نیکل
  8. قلع

تعاریف انواع فلز رنگین

به چه فلزاتی رنگین می گویند

  • فلز آلومینیوم

فلز آلومینیوم در دسته انواع فلزات رنگین تقسیم بندی می شود که وزن این فلز حدود ۲.۷ درصد می باشد و دمای ذوب آن حدود ۶۵۸ درجه سانتی گراد است. از جمله مهم ترین خواص فلز آلومینیوم می توان به ایجاد و انتقال جریان الکتریسیته و همچنین انتقال دهنده گرما اشاره کرد. این فلزبه نسبت فلز مس از میزان مقاومت بسیار مطلوبی برخوردار می باشد و در برابر شرایطی مانند خوردگی و پوسیدگی از مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. این سبک فلزبه دلیل وزن کمی که دارد به فلز سبک نیز معروف است و قابلیت این را دارد که با سایر فلزات رنگین یا آهنی ادغام شود و آلیاژهای مختلف و مطلوبی را به وجود آورد. این فلز با توجه به ویژگی هایی که دارد در صنعت هواپیماسازی مورد استفاده قرار می گیرد. به چه فلزاتی رنگین می گویند و چرا اینگونه نامگذاری شده اند. به چه فلزاتی رنگین می گویند و کدام کارخانه ها آن را تولید می کنند. مشخصات و قیمت ورق آلومینیوم امروز را در لینک درج شده مشاهده نمایید.

 

  راهنمای خرید ورق آلومینیوم

 

  • فلز روی

فلز روی از زمان قدیم تا به امروز در زندگی انسان ها نقش داشته است به عنوان نمونه مردمان گذشته ما برای ساختن ذره های جنگی خود از فلز روی استفاده می کردند این فلز به عنوان یک فلز رنگین و پرکاربرد شناخته شده است که رنگی مایل به آبی دارد و تا حدودی دارای سطحی براق می باشد وزن این فلز حدود ۷.۳ می باشد و در دمای حدود ۴۱۹ درجه سانتی گراد ذوب می شود این فلز دارای مقاومت بسیار بالایی بوده و زمانی که در معرض قرارگیری محیط های مطلوب قرار گیرد از خود مقاومت بالا اکسیدی و ضدزنگ زدگی نشان می دهد. یکی از مهم ترین مصارف و کاربردهای این فلز می توان به استفاده در تولید ورق‌های گالوانیزه و فولادی اشاره کرد. همچنین، در جهت به کارگیری در آلیاژهایی مانند برنج و برنز نیز می توان اشاره کرد. مشخصات و قیمت ورق گالوانیزه و قیمت ورق آلیاژی امروز را در لینک های درج شده مشاهده نمایید.

نکته: فلز روی از طریق ذوب شدن سنگ معدن استخراج می شود.

 

به چه فلزاتی رنگین می گویند

  • فلز سرب 

فلزسرب از جمله مهم ترین نوع فلزات رنگین می باشد که دارای رنگی خاکستری است و نقطه ذوب این فلز ۳۳۷ درجه سانتی گراد است وزن این فلز ۱۱.۳۴ می باشد و از درجه انبساطی طولی بالایی برخوردار می باشد این سبک فلز مقاومت بالا و خوبی در برابر اکسیداسیون و زنگ زدگی ندارد و به عنوان یک فلز نرم نیز به یاد برده می شود. به چه فلزاتی رنگین می گویند و این محصولات چه کاربردهایی می توانند داشته باشند. ویدئوهای جالب در این مورد را در پیج اینستاگرام آهن رسان مشاهده کنید.

 

  راهنمای خرید ورق آلیاژی

 

از جمله مصارف این فلز می توان به:

  • ساختمان سازی
  • ساخت لوله
  • انواع سقف
  • تزیین کاخ ها و کلیسا ها
  • صنعت سرامیک سازی
  • تولید باتری خودروها

اشاره کرد.

به چه فلزاتی رنگین می گویند

  • فلز نیکل

فلز نیکل به عنوان یک فلز نسبتا سخت در طبیعت یاد آوری می شود که رنگ ترکیبی مابین سفید و نقره ای دارد این فلز در دمای بسیار بالای ۱۴۳۵ درجه سانتیگراد ذوب می شود و در برابر اثرات جوی موجود در دمای بالا از خود مقاومت بالایی نشان می دهد وزن این فلز ۸.۹ می باشد که معمولا از ترکیب آلیاژ های:

  1. نیکل آهن
  2. منیزیم

تولید می گردد.

 

  راهنمای خرید ورق آلیاژی

 

ازجمله مهم ترین موارد مصرف فلز نیکل می توان به:

  • صنایع الکترونیکی
  • انواع سیم
  • کابل ها

به چه فلزاتی رنگین می گویند

اشاره کرد. از فلز نیکل در تهیه انواع آلیاژهای فولادی استفاده می شود. جزئیات مشخصات و قیمت تیرآهن را از کارشناسان ما جویا شوید.

  • فلز مس

فلزمس به عنوان یکی از پر کاربردترین نوع فلزات رنگین در طبیعت محسوب می شود این فلز رنگ قرمزی دارد و در مواجه با پوسیدگی و خوردگی از مقاومت بالایی برخوردار است. دلیل مقاومت فلز مس در مقابل زنگ زدگی این است که لایه بیرونی فلز مس به شدت به آب و هوا واکنش نشان داده و اکسید می گردد و خود به عنوان یک لایه حفاظتی قسمت درونی فلز را از زنگ زدگی و اکسید محافظت می کند.

 

  مهم ترین عوامل موثر بر قیمت آهن و فولاد کدامند؟

 

این سبک فلز رسانای بسیار خوبی برای عبور جریان برق می باشد و دارای مصارف مختلفی در بخش های صنعتی و عمومی می باشد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولید انواع سیم
  • تولید انواع لوله مسی و دستگیره ها
  • ساخت درب و پنجره
  • انواع آهن رباهای الکتریکی
  • موتور مغناطیسی
  • تولید ظروف آشپزخانه

وغیره اشاره کرد. همچنین از این فلزات در تولید ورق های پرکاربرد ازجمله ورق سیاه و ورق آلیاژی و غیره استفاده می شود.

در این نوشته توضیح دادیم که به چه فلزاتی رنگین می گویند. نظرات خود را در این زمینه می توانید با ما در میان بگذارید. برای اطلاع از قیمت ورق کلیک کنید.

اشتراک گذاری مقاله
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *