10 روش برشکاری سریع فلزات

shakhes 1 (1)

۱۰روش برشکاری سریع فلزات را که میتواند فلزات شما را به خوبی و سریع برش دهد نکاتی که ما در اینجا میگوییم کار شما را بسیار راحت میکند. استفاده از اره برقی های سنتی به هیچ وجه مشکلی ندارد اما روش های سریعتر و ساده تری برای برش فلز وجود دارد. ما نکات و تکنیک های ابزار قدرت را برای برش انواع و ضخامت های فلزی که DIYers بیشتر از همه با آنها در ارتباط است را می گوییم. با آهن رسان مرجع تخصصی قیمت آهن امروز همراه باشید.

انواع روش‌ برشکاری فلزات

به طور عمده برشکاری فلزات به دو روش صورت می پذیرد:

  1. برش کاری گرم
  2. برش کاری سرد

برشکاری گرم چیست؟

از روش گرم برای برش کاری فلزاتی انجام می شود که از سختی بالایی برخوردار هستند. بطور کلی فلزاتی که درصد کربن آن ها بالا می باشد به عنوان فلز سخت نام گذاری می شوند. در طی عملیات برشکاری گرم فلزات به درجه حرارت مشخصی می رسند تا عملیات برشکاری روی آن ها صورت بپذیرد. در برش کاری گرم باید حتما دقت کرد که فلزات در طی عملیات حرارات دهی نباید آسیب خاصی ببینند و تغییر حالت دهند باید برشکاری کاملا دقیق و اصولی صورت گیرد تا خواص فیزیکی و شیمیایی فلز از دست نرود و منجر به بروز مشکل نگردد.

برشکاری سرد چیست؟

روش برشکاری سرد هم از جمله روش های پرکاربرد قطعا فلزی است که به طور معمول دارای سختی کمتری است. یعنی درصد عنصر کربن در این فلزات زیر ۲ درصد می باشد. روش برشکاری سرد محبوبیت بیشتری به نسبت روش گرم دارد به دلیل این که از حرارت بالا در این روش استفاده نمی شود.

۱۰ روش برشکاری سریع فلزات

و اینکه آیا شما مایل به ساخت اتومبیل های سفارشی هستید یا فقط یک ماشین چمن زن ترک خورده خود را تعمیر می کنید، یادگیری جوشکاری به DIY شما کمک جدی می کند.

دیسک های ساینده را رها کنید

اره برقی مجهز به دیسک ساینده فلز برش برای برش انواع فلزات از جمله پیچ و مهره ، آهن زاویه دار، میلگرد و حتی ورق فلز به خوبی کار می کند. اما دیسک ها به سرعت از بین می روند ، به آرامی بریده می شوند و قطر آنها در هنگام استفاده کاهش می یابد. درعوض ، توصیه می کنیم از تیغه الماسی استفاده کنید که برای برش فلزات آهنی درجه بندی شده باشد. آن ها با دوام و بسیار با ظول عمر بالا تر ، سریعتر و تمیزتر برش می خورند و بسیار کندتر از دیسک های ساینده از بین می روند.

10روش برشکاری سریع فلزات

 

  روش ساخت سوله با تیرآهن چگونه است؟

 

فلزات را با اره صفحه ای خود ببرید

ممکن است این یک انتخاب واضح نباشد، اما با تیغه مناسب، یک اره صفحه ای ابزار عالی برای برش فلز است. در آزمایش ما، میلگرد را مانند چاقوی داغ از طریق کره برش می دهد. با استفاده از تیغه برش فلزات آهنی می توانید فولاد ملایم را تا حدود ۳/۸ اینچ برش دهید. مراقب باشید ، هر چند! تراشه های فلز داغ به همه جا پرواز خواهند کرد. تجهیزات ایمنی خود را بپوشید، اطرافیان را دور نگه دارید و هر آنچه را که نمی خواهید با تراشه های فلزی پوشانده شود، بپوشانید. دو نوع وجود دارد: تیغه های ارزان قیمت دندان استیل و تیغه های کاربید دندان. تیغه های کاربید دندان گران ترند اما ماندگاری بیشتری دارند. این تنها یکی از ۱۰ روش برشکاری سریع فلزات است. برای کسب اطلاعات در مورد قیمت میلگرد و قیمت ورق به لینک های درج شده مراجعه کنید.

10روش برشکاری سریع فلزات

آلومینیوم خود را با اره تاجی شکل ببرید

ایجاد برش دقیق روی میله ها، لوله ها و زاویه های آلومینیوم با اره تاجی و تیغه ای که برای برش فلزات غیر آهنی طراحی شده است را آسان میکند (برچسب ها را بررسی کنید). اگر محفظه موتور روی اره شما باز است و می تواند تراشه های فلزی را جمع کند، برای محافظت از سیم پیچ ها و میله های موتور هنگام برش آلومینیوم، یک قطعه پارچه را روی دهانه آن بچسبانید. (به یاد داشته باشید که وقتی اره به حالت عادی برگشت یا موتور بیش از حد گرم شد آن را بردارید)

یراق آلومینیوم با پشتی چوب همانطور که نشان داده شده خطر به هوا رفتن فلز را کاهش می دهد و نگه داشتن فلز را برای برش در آن محل آسان می کند. این نکته مخصوصاً هنگام بریدن قطعات دیواره نازک بسیار مهم است. بدون صفحه پشتی، تیغه اغلب به فلز گیر میکند، آن را تحریف کرده و غیر قابل استفاده می کند. در این نوشته ۱۰ روش برشکاری سریع فلزات را به سما معرفی می کنیم. مشخصات و قیمت ورق آلومینیوم را می توانید در لینک درج شده مشاهده کنید.

10روش برشکاری سریع فلزات

 

  کاربرد تیرآهن چیست؟

 

فولاد ضد زنگ را با دیسک ساینده برش دهید

انواع مختلفی از فولاد ضد زنگ وجود دارد و برش برخی از انواع سخت آن چالش برانگیز است. برای کارهای کوچک مانند برش کاشی های ضد زنگ، ابزار چرخشی مجهز به دیسک برش فلز ساینده خوب است. برای کارهای بزرگتر، یک دیسک ساینده را در یک دستگاه زاویه ساز نصب کنید. ۱۰ روش برشکاری سریع فلزات به شما در آماه سازی سریع ابزارها کمک می کند.

10روش برشکاری سریع فلزات

نکاتی برای برش ایمن فلزات

برش یا سنگ زنی فلز تراشه های ریز یا خرده فلز در همه جا میفتد و می توانند داغ و برنده باشند. برای جلوگیری از آسیب دیدگی چشم، بریدگی، سوختگی و سایر آسیب های ناشی برش این است فلز ، این قوانین را دنبال کنید: اقدامات احتیاطی ایمنی چاپ شده روی دیسکها و تیغه های برش فلز را بخوانید و رعایت کنید.از عینک ایمنی ، محافظ صورت و محافظ گوش استفاده کنید.تمام پوست را با دستکش، پیراهن آستین بلند و شلوار بپوشانید. قبل از تماس با فلزات، اجازه دهید تا آن ها خنک شوند. هنگام دست زدن به فلزی که می تواند لبه های تیز داشته باشد از دستکش استفاده کنید.قبل از برش فلز آن را بصورت ایمن محکم کنید. هرگز در هنگام برش فلز به شخصی اجازه ندهید نزدیک شود مگر اینکه از محافظ شنوایی و چشمی استفاده کند.

 

  اکسید آهن چیست؟ کاربرد اکسید آهن در صنعت

 

ضربه محکم و ناگهانی

پیمانکاران سایدینگ ها و سقف سازها به طور مرتب نمره و آلومینیوم را ایجاد می کنند تا برشهای دقیق و دقیق ایجاد کنند. و می توانید در هر زمان که به برش مستقیم آلومینیوم یا ورق فلز سبک یا به حتی فولاد نیاز دارید، از همان روش استفاده کنید. یکی صاف یا مربع را در امتداد علامت های برش گیر نگه دارید و با نوک تیغه چاقوی تیز ابزار آن را یک خط بزنید. سپس ورق را چند بار به عقب و جلو خم کنید تا قفل شود. برای برش گل میخ های فلزی می توانید از همین ترفند استفاده کنید. دو طرف را بزنید. سپس بین برش ها یک خط بزنید و تیر های عمودی را خم کنید تا بتوانید آن را بشکنید.

با دنبال کردن صفحه آهن رسان در اینستاگرام مطالب روز آهن آلات را بخوانید.

 

با یک ابزار به نقاط تنگ وارد شوید

یک ابزار نوسانی مجهز به تیغه برش فلز مشکل را برطرف می کند. قطع مهره های خورده شده روی توالت و شیرآلات به راحتی با یک ابزار نوسانی انجام می شود. همچنین می توانید از یک ابزار نوسانی برای برش لوله های لوله کشی ، پیچ و مهره های خودرو ، میخ ها و سایر اشیا فلزی در مکان هایی استفاده کنید که ابزار بزرگتری در آن جا نمی شود. فقط مطمئن شوید که تیغه برای برش فلز در نظر گرفته شده است.

10روش برشکاری سریع فلزات

 

  انواع روش کاربردی در برش آهن آلات کدامند؟

 

تیغه را با فلز مطابقت دهید

با تیغه مناسب یا دیسک خرد کن می توانید تقریباً هر نوع فلزی را برش دهید. نکته اصلی مطابقت تیغه با مواد است. فلز دو نوع دارد: آهنی و غیر آهنی. (اصطلاح “آهن” از کلمه لاتین ferruM گرفته شده است که به معنی آهن است.) هر فلزی که حاوی آهن باشد ، فلز آهنی است و به تیغه برش فلزات آهنی احتیاج دارد. آهن زاویه ای فولادی ، سقف فولادی ، میلگرد و پیچ و مهره های فولادی نمونه هایی از مصالح ساختمانی فلزات آهنی است. اکثر تیغه ها و دیسک های برش فلز برای برش فلزات غیر آهنی یا آهنی دارای برچسب هستند. ۱۰روش برشکاری سریع فلزات از جدیدترین ابزارها صحبت می کند.

دو متداول ترین فلزات غیر آهنی که نیاز به برش دارند آلومینیوم و مس هستند. برش فلزات غیر آهنی معمولاً نرمتر و راحتتر از فلزات آهنی است. دفعه بعدی که خواستید از اره برقی خود استفاده کنید ، به جای آن اره متقابل خود را بگیرید. یک تیغه برش فلز را در اره متقابل خود نصب کنید و بهترین اره برقی برای برش پیچ و مهره ها ، میله ها ، لوله ها و آهن زاویه ای را دارید. اره برقی با تیغه برش فلزی نیز برای بازسازی تخریب در مواقعی که میخ و لوله برای برش وجود دارد ، بسیار عالی عمل می کند. در اینجا چند نکته برای برش فلز با اره برقی آورده شده است.

10روش برشکاری سریع فلزات

در صورت انتخاب ، اره خود را به جای نوسان روی راست قرار دهید.با کاهش سرعت اره ، عمر تیغه را افزایش دهید.برای فلز نازک تیغه ای با ۲۰ تا ۲۴ TPI (دندان در هر اینچ) ، برای فلز با ضخامت متوسط ​​۱۰ تا ۱۸ TPI و برای فلز ضخیم حدود ۸ TPI انتخاب کنید.برای ماندگاری بیشتر تیغه ها تیغه های بی متال یا دندان کاربید بخرید.

 

  مهمترین خصوصیات دستگاه برش لیزری آهن و فلزات چیست؟

 

برش و مش فلزی را با دستگاه خرد کن برش دهید

توری فلزی و پارچه سخت افزاری را می توان با تکه های قلع برش داد ، اما راه ساده تری وجود دارد. یک تیغه الماس را در چرخ زاویه خود قرار دهید و از آن مانند اره برای برش مش استفاده کنید. ما توصیه می کنیم از یک تیغه الماس استفاده کنید که به عنوان تیغه برش فلزات آهنی برچسب گذاری شده است، اما بسیاری از تجار از تیغه معمولی سنگ تراشی با نتایج خوب استفاده می کنند. برای اطلاع از قیمت تیرآهن برای کاربری های مختلف به صفحات مربوطه مراجعه نموده یا با کارشناسان فروش آهن رسان تماس بگیرید.

اشتراک گذاری مقاله
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *