قیمت ورق آتشخوار

قیمت ورق آتشخوار
بروزرسانی : ۹ فروردین ۱۴۰۳
عنوان محصول
ضخامت
قیمت
10 میلی متر

36,147 تومان

15 میلی متر

36,330 تومان

20 میلی متر

36,330 تومان

8 میلی متر

36,147 تومان

10 میلی متر

36,330 تومان

12 میلی متر

36,330 تومان

15 میلی متر

36,330 تومان

20 میلی متر

36,330 تومان

25 میلی متر

36,330 تومان

30 میلی متر

36,881 تومان

35 میلی متر

36,881 تومان

40 میلی متر

36,881 تومان

بهترین قیمت ورق آتشخوار را از ما بخواهید

قبل از خرید از مشاوره تخصصی و رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید.

استعلام قیمت
دریافت پیش فاکتور
انتخاب نحوه پرداخت
بارگیری و تعیین نرخ حمل
تسویه نهایی و ارسال بار

قیمت ورق آتشخوار یکی از عوامل موثر بر ساخت‌وساز و صنایع فلزی است که با توجه به متغیرهای مختلفی مثل قیمت آهن تغییر می‌کند. از آنجایی‌که آهن به عنوان یکی از مهم‌ترین مواد اولیه در تولید این ورق نقش دارد، افزایش قیمت آهن منجر به افزایش قیمت ورق آتشخوار و کاهش آن باعث کمتر شدن قیمت این ورق و سایر مقاطع فولادی می‌شود. از طرفی عوامل دیگری چون مشخصات فنی ورق از قبیل وزن ورق آتشخوار، ضخامت، ابعاد ورق، گرید، کارخانه تولیدکننده، هزینه‌های تولید، شیت یا رول بودن ورق در کنار برخی عوامل وابسته تعیین قیمت ورق آهن از جمله قیمت دلار و شرایط سیاسی و اقتصادی بر تعیین قیمت ورق آتشخوار تأثیرگذاری دارند. هزینه‌های جانبی مانند هزینه ارسال، بارگیری و انبارداری ورق نیز بر قیمت ورق مخزنی تاثیرگذارند. برای اطلاع از قیمت ورق آتشخوار در گریدهای مختلف می‌توانید همه‌روزه با کارشناسان فروش آهن‌رسان (05131916 ☎) در تماس باشید.

قیمت ورق آتشخوار امروز

قیمت روز ورق آلیاژی آتشخوار در برخی مواقع ثابت نیست و با توجه به متغیرهای تعیین قیمت، نوسانات افزایشی یا کاهشی را تجربه می‌کند. بنابراین چنانچه قصد خرید انواع گریدهای ورق آتشخوار را دارید، می‌توانید پیش از هرگونه اقدامی از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی آهن‌رسان از قیمت روز ورق آتشخوار مطلع شوید و بودجه مورد نیاز را برای خرید تأمین کنید. بدین منظور کانال قیمت آهن مشهد در آهن‌رسان برای اطلاع از قیمت و مشخصات فنی این محصول و سایر مقاطع فولادی فراهم شده است.

ورق آتشخوار

ورق آتشخوار یکی از انواع ورق آلیاژی است که ظاهری نازک دارد و به علت مقاومت در برابر حرارت بالا و آتش، به ورق آتشخوار معروف شده است. ورق آتشخوار به صورت ساده و مخرنی در بازار موجود است. این ورق از آلیاژ آهن و کربن که عناصر غالب در ساخت این ورق هستند و سایر ترکیبات شیمیایی تشکیل شده و به صورت رول یا شیت به بازار عرضه می‌شود. این ورق‌ها مطابق با استانداردهای مختلفی در انواع دسته‌بندی تولید می‌شوند. بخشی از ورق‌های آتشخوار تولیدات داخلی و بخشی از آن توسط واردات از کشورهای چین، بلژیک و اوکراین تامین می‌شوند.

انواع ورق‌ آتشخوار

ورق‌های آتشخوار از نظر میزان حرارتی و گریدهای موجود در بازار انواع مختلفی دارند که در کارخانه‌های معتبر داخلی و خارجی تولید شده و در صنایع مختلف استفاده می‌شوند.

  1. از نظر میزان تحمل حرارتی: ورق‌های آتشخوار از نظر میزان تحمل دما و حرارت به دو دسته ورق آتشخوار با تحمل حرارتی دما تا حداکثر 585 درجه سانتی‌گراد و ورق آتشخوار با تحمل حرارتی دما تا حداکثر 1250 درجه سانتی‌گراد تقسیم می‌شود.
  2. از نظر گرید: این ورق‌ها با توجه به تفاوت آلیاژهایی که در ساخت آن‌ها وجود دارد، گریدهای متفاوتی دارند و به انواع ورق A516، ورق Mn417، ورق Mn418، ورق A36 و ورق ST52 تقسیم می‌شوند. یکی از رایج‌ترین انواع ورق‌های آتشخوار در بازار آهن و فولاد، ورق a516 است که با دو گرید ۶۰ و ۷۰ به بازار عرضه می‌شود و به عنوان ورق مخزنی نیز شناخته می‌شود. ورق آتشخوار A516 Gr 60 و ورق A516 Gr 70 بیشترین کاربرد را در صنایع مخزن‌سازی دارند. تفاوت گریدهای مختلف این محصول در نوع و میزان عناصر تشکیل دهنده و ترکیب شیمیایی فولاد است. مثلا در ورق A516 Gr 70 مقدار کربن حدود 0.22 و در a516 gr 60 مقدار کربن 0.18 است. به همین ترتیب مقادیر سیلیسیم، منگنز، کروم، آلومینیوم، تیتانیوم و غیره نیز تا حدی با هم متفاوت هستند. برای اطلاع از قیمت ورق a516، قیمت ورق a516 gr 70 و قیمت ورق Mn417 می‌توانید به صفحه قیمت ورق آلیاژی مراجعه کنید و از قیمت مقاطع فولادی دیگر در صنایع پتروشیمی و بزرگ مطلع شوید.
  3. ورق مخزنی: ورق مخزنی آتشخوار نوعی ورق فولادی آلیاژی است که از استحکام بالا و طول مناسبی برخوردار است و به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت و فشار، در ساخت مخازن ذخیره‌سازی و تحت فشار، به ویژه در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کاربرد دارد.

قیمت ورق آتشخوار امروز – خرید ورق مخزنی آتشخوار | آهن‌رسان

خرید ورق آتشخوار

برای خرید ورق آتشخوار در آهن‌رسان می‌توانید با در نظر گرفتن گرید مورد نظر و مشخصات فنی انواع ورق‌های آلیاژی آتشخوار و کاربرد هریک، با توجه به 3 روش زیر اقدام به خرید کنید.

  1. تماس تلفنی: سریع‌ترین و بهترین روشی که می‌توانید انواع ورق آتشخوار را بخرید و از امکان مشاوره رایگان نیز بهره‌مند می‌شوید، خرید تلفنی ورق آتشخوار از طریق تماس با کارشناسان فروش آهن‌رسان (05131916 ☎) است.
  2. ثبت سفارش آنلاین: خرید اینترنتی ورق آتشخوار از طریق فرم ثبت سفارش آنلاین انجام می‌شود. بدین منظور می‌توانید از فرم ثبت سفارش آنلاین اطلاعات لازم را وارد کنید و منتظر بمانید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند و فرآیند خرید شما را تکمیل کنند.
  3. خرید اعتباری و اقساطی: خرید اعتباری و اقساطی ورق یکی از روش‌هایی است که بدون پرداخت نقدینگی، می‌توانید ورق آتشخوار مورد نیاز را خریداری کنید.

مشخصات فنی ورق آتشخوار

  1. ورق آتشخوار از ترکیبات شیمیایی کربن، آلومینیوم، منگنز، نیکل، فسفر، سیلیسیم، کروم و… تشکیل شده است. وجود عنصر کربن در این ورق میزان سختی و وجود منگنز میزان استحکام را افزایش می‌دهد. علاوه‌براین کروم نیز نقش تعیین‌کننده‌ای در برابر خوردگی دارد.
  2. ابعاد ورق‌های آتشخوار با توجه به کارخانه سازنده متفاوت است. اما رایج‌ترین ابعاد این ورق در کارخانه‌های تولیدکننده داخلی در سایزهای 6*1.5*6، 6*1.5*8، 6*1.5*10، 6*1.5*12 و 6*1.5*15 و در کارخانه‌های تولیدکننده خارجی در ابعاد 6*2*8، 6*2*10، 6*2*12، 6*2*20، 6*2*30 و بالاتر هستند.
  3. ورق‌های آتشخوار بر اساس استانداردهای ASTM/ASME تولید می‌شوند. استانداردهای DIN وEuropean Norm نیز در ساخت این ورق کاربرد دارند. استاندارد NACE MR0175 نیز از دیگر استانداردهای ساخت ورق آتشخوار برای ورق‌های مورد استفاده در صنایع نفت و گاز است.
  4. ورق آتشخوار در ضخامت‌های متفاوتی از چند میلی‌متر تا چند ده میلی‌متر تولید می‌شوند.
  5. وزن ورق آتشخوار با توجه به ضخامت و ابعاد ورق تعیین می‌شود و نقش تأثیرگذاری در استحکام این ورق دارد. هرچه ضخامت و ابعاد ورق بیشتر باشد، وزن ورق نیز افزایش می‌یابد. برای اطلاع از وزن ورق آتشخوار در ابعاد مورد نظر می‌توانید از حسابگر آنلاین موجود در صفحه جدول وزنی ورق استفاده کنید.

کاربردهای ورق آتشخوار

ورق آلیاژی آتشخوار به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی چون استحکام کششی بسیار بالا و مقاومت زیاد در برابر آتش و دمای بالا تا 1250 درجه سانتی‌گراد، در صنایع خاص و بزرگی استفاده می‌شود. این ورق‌ها در صنعت نفت و گاز برای ساخت دیگ بخار و لوله‌های انتقال مایعات داغ، صنعت کشتی‌سازی، کارخانجات، پالایشگاه‌ها و صنایع بزرگ پتروشیمی، مبدل‌های حرارتی و … کاربردهای فراوانی دارند. از طرفی خاصیت نسوز بودن این ورق‌ها یا در واقع مقاومت بالای آن‌ها در برابر آتش و حرارت بالا موجب شده تا این محصولات برای صنایع ساخت کوره‌های صنعتی و صنایع فولادی استفاده شوند. ورق آتشخوار همچنین از نظر انعطاف‌پذیری و جوش‌پذیری جایگاه خوبی دارد و این موضوع کاربرد آن را در ساخت مخزن بیشتر کرده است. این محصول از تولیدات کارخانجات داخلی از جمله اکسین اهواز و فولاد مبارکه و دیگر کارخانجات کشوری است که برای اطلاع از قیمت آن‌ها می‌توانید به صفحه قیمت ورق مشهد نیز مراجعه کنید.

سوالات متداول

  1. رایج‌ترین انواع ورق آتشخوار در بازار کدامند؟

رایج‌ترین انواع و گریدهای ورق آتشخوار در بازار ورق A516، A516 Gr70، A516 Gr65، A516 Gr60، A516 Gr50، A516 Gr55، ورق Mn417 و Mn418 است.

  1. مهمترین تولیدکنندگان ورق آتشخوار کدامند؟

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، اکسین اهواز و شرکت ایلیج اکراین، شرکت پوسکو کره جنوبی، شرکت دوفرکو در بلژیک مهمترین تولیدکنندگان ورق آتشخوار هستند.

  1. آیا امکان خرید ورق آتشخوار به صورت اقساطی وجود دارد؟

بله، در آهن‌رسان امکان خرید اعتباری و اقساطی ورق آتشخوار وجود دارد. بدین منظور شما می‌توانید اطلاعات لازم را از کارشناسان فروش ما (05131916) جویا شوید.

  1. چگونه می‌توانم از قیمت انواع گریدهای ورق آتشخوار مطلع شوم؟

تماس با کارشناسان فروش، مراجعه به صفحه قیمت ورق و قیمت ورق آلیاژی و همچنین شبکه‌های اجتماعی آهن‌رسان از جمله روش‌هایی است که می‌توانید از قیمت روز این محصول مطلع شوید.

  1. هزینه ارسال بارهای خریداری شده به عهده خریدار است یا فروشنده؟

برای کسب اطلاعات در این مورد از کارشناسان فروش (05131916) جویا شوید.