جدول محاسبه تیرآهن

جدول وزن تیرآهن یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین شاخصه‌های انتخاب انواع تیرآهن است که تأثیر زیادی روی تعیین قیمت تیرآهن که خود نیز بر اساس قیمت آهن امروز و دیگر عوامل وابسته تعیین می‌شود، دارد. اطلاعات جدول وزنی تیرآهن به شما کمک می‌کند تا بتوانید انواع تیرآهن و مشخصات فنی آن را مطابق با برآورد نیازهای هر پروژه بشناسید، انتخاب‌های درستی داشته باشید و سرمایه مالی خود را بهینه‌تر مدیریت کنید.

وزن تیرآهن

وزن تیرآهن یکی از مهم‌ترین پارامترهای محاسبه وزن کلی سازه است و نقش مهمی در استحکام و پایداری سازه‌ها و ساختمان‌ها ایفا می‌کند و به عنوان یک پارامتر اساسی است که تأثیر مستقیمی بر کیفیت تیرآهن، خرید و برآورد هزینه‌های پروژه‌ها دارد و در تعیین ایمنی هر سازه موثر است. با داشتن اطلاعات دقیقی در مورد وزن تیرآهن، می‌توانید به بهترین شکل از تیرآهن استفاده کنید و پروژه‌ها را با بهره‌وری بیشتری اجرا کنید. در بین انواع تیرآهن، برخی برندها استانداردترین و بهترین تیرآهن‌های موجود در بازار را تولید می‌کنند، که از جمله آن‌ها می‌توان به انواع تیرآهن اصفهان و به خصوص تیرآهن ۱۴ اصفهان اشاره کرد. از آنجایی‌که این تیرآهن در مشهد، تهران و سایر شهرها یکی از پر مصرف‌ترین تیرآهن‌هاست، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این تیرآهن و قیمت آن می‌توانید به صفحه قیمت روز آهن ۱۴ اصفهان در مشهد مراجعه کنید.‌

وزن هر شاخه تیرآهن

وزن هر شاخه تیرآهن بسته به اینکه تیرآهن ۱۲ متری است یا ۶ متری، متفاوت است و با توجه به سایز تیرآهن، طول بال، طول جان و ضخامت تیرآهن محاسبه می‌شود و دارای مشخصات خاصی است. هر چه سایز تیرآهن بیشتر شود ابعاد بزرگ‌تر و ضخامت بیشتری دارد و در نتیجه هر شاخه تیرآهن دارای وزن بیشتری است. وزن هر شاخه تیرآهن با استفاده از فرمول زیر محاسبه می‌شود:

وزن هر شاخه تیرآهن به طول ۱۲ متر = [[(ضخامت بال*عرض بال) + (ضخامت جان*طول جان)] * ۲ * طول * چگالی] / ۱۰۰۰

وزن هر شاخه تیرآهن به طول ۶ متر = طول تیرآهن * وزن مخصوص تیرآهن از جدول اشتال

نحوه محاسبه وزن تیرآهن

برای محاسبه وزن تیرآهن می‌توانید از پنج روش کلی استفاده کنید. این روش‌ها شامل استفاده از حسابگر آنلاین سایت، جدول وزنی تیرآهن، استفاده از جدول اشتال تیرآهن، محاسبه وزن تیرآهن با استفاده از چگالی و فرمول محاسبه وزن تیرآهن است که در ادامه به بررسی دقیق‌تر هر یک از این روش‌ها می‌پردازیم.

محاسبه‌گر آنلاین وزن تیرآهن

محاسبه‌گر آنلاین وزن تیرآهن، یکی از جدیدترین و سریع‌ترین روش‌های محاسبه وزن تیرآهن است. در این روش، بدون نیاز به محاسبات ریاضی و تنها با وارد کردن پارامترهای مورد نیاز این ابزار، وزن تیرآهن مورد نظر را می‌توانید با بالاترین دقت محاسبه کنید.

جدول وزنی انواع تیرآهن

جدول وزن انواع تیرآهن یکی از مهمترین ویژگی‌هایی است که پیش از خرید باید به آن توجه کنید. چراکه وزن تیرآهن با توجه به نوع تیرآهن، سایزها و کارخانه‌های مختلفی که انواع تیرآهن را تولید می‌کنند، متفاوت است. تیرآهن‌ها بر اساس استاندارد در ۳ دسته‌بندی مختلف IPE، IPB و INP قرار می‌گیرند و هر یک دارای اندازه‌های مختلفی در قسمت بال و جان تیرآهن هستند. لذا شما با اطلاع از وزن تیرآهن‌ در انواع مختلف می‌توانید از خرید خود مطمئن شوید.

  1. جدول وزنی تیرآهن ipe

جدول وزنی تیرآهن ipe یک منبع معتبر برای انتخاب انواع تیرآهن IPE است که یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین تیرآهن‌هایی است که در ساخت‌وسازهای فولادی استفاده می‌شود. با استفاده از جدول وزنی تیرآهن IPE می‌توانید سایز، طول بال، ارتفاع تیر، ضخامت بال و جان و سایر ویژگی‌های فنی مهم تیرآهن‌های IPE را بررسی کنید. اطلاعات جدول وزنی تیرآهن ipe برای تولیدکنندگان، سازندگان و مهندسان اهمیت دارای اهمیت بسیاری است. چنانچه قصد دارید وزن تیرآهن ipe را محاسبه و با مقادیر جدول وزنی مقایسه کنید، می‌توانید از فرمول محاسبه وزن تیرآهن ipe استفاده کنید.

وزن تیرآهن IPE = وزن یک متر تیرآهن IPE (از جدول اشتال) × طول تیرآهن (m)

 تیرآهن ارتفاع عرض بال ضخامت جان ضخامت بال وزن شاخه ۱ متری (kg) وزن شاخه ۱۲متری(kg) تعداد شاخه در هر بسته تعداد شاخه در تریلر
۸ ۸۰ ۴۶ ۳٫۸ ۵٫۲ ۶ ۷۲
۱۰ ۱۰ ۵۵ ۴٫۸ ۵٫۷ ۸٫۱ ۹۸
۱۲ ۱۲۰ ۶۴ ۴٫۴ ۶٫۳ ۱۰٫۴ ۱۲۵ ۴۴ ۱۷۶
۱۴ ۱۴۰ ۷۳ ۴٫۷ ۶٫۹ ۱۲٫۹ ۱۵۵ ۳۶ ۱۴۴
۱۶ ۱۶۰ ۸۲ ۵ ۷٫۴ ۱۵٫۸ ۱۹۰ ۳۰ ۱۲۰
۱۸ ۱۸۰ ۹۱ ۵٫۳ ۸ ۱۸٫۸ ۲۲۶ ۲۴ ۹۶
۲۰ ۲۰۰ ۱۰۰ ۵٫۶ ۸٫۵ ۲۲٫۴ ۲۶۹ ۱۸ ۷۲
۲۲ ۲۲۰ ۱۱۰ ۵٫۹ ۹٫۲ ۲۶٫۲ ۳۱۵ ۱۶ ۶۴
۲۴ ۲۴۰ ۱۲۰ ۶٫۲ ۹٫۸ ۳۰٫۷ ۳۶۹ ۱۴ ۵۶
۲۷ ۲۷۰ ۱۳۵ ۶٫۶ ۱۰٫۲ ۳۶٫۱ ۴۳۴ ۱۲ ۴۸
۳۰ ۳۰۰ ۱۵۰ ۷٫۱ ۱۰٫۷ ۴۲٫۲ ۵۰۷ ۱۰ ۴۰
۳۳ ۳۳۰ ۱۶۰ ۷٫۵ ۱۱٫۵ ۴۷٫۳ ۵۹۰
۳۶ ۳۶۰ ۱۷۰ ۸ ۱۲٫۷ ۵۶ ۶۸۶
۴۰ ۴۰۰ ۱۸۰ ۸٫۶ ۱۳٫۵ ۶۳٫۶ ۷۹۶
۴۵ ۴۵۰ ۱۹۰ ۹٫۴ ۱۴٫۶ ۷۳٫۶ ۹۳۲
۵۰ ۵۰۰ ۲۰۰ ۱۰٫۲ ۱۶ ۹۰٫۷ ۱۰۸۹
۵۵ ۵۵۰ ۲۱۰ ۱۱٫۱ ۱۷٫۲ ۱۰۶ ۱۲۷۲
۶۰ ۶۰۰ ۲۲۰ ۱۲ ۱۹ ۱۲۲ ۱۴۶۴
  1. جدول وزنی تیرآهن هاش

جدول وزن تیرآهن هاش؛ سایز و وزن انواع تیرآهن هاش را نشان می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا بتوانید قیمت تیرآهن هاش را محاسبه کنید و خرید باکیفیت‌تر و بهتری داشته باشید. در جدول وزن هاش می‌توان وزن هر شاخه از تیرآهن هاش را بر اساس سایز و دیگر مشخصات فنی آن مشاهده کنید. به طور کلی تیرآهن هاش به سه دسته هاش سبک، هاش سنگین و هاش فوق سنگین دسته‌بندی می‌شود؛ که هریک دارای وزن و مشخصات فنی متفاوتی هستند. در جدول وزنی تیرآهن هاش، اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب هریک از این تیرآهن‌ها ارائه شده است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

سایز تیرآهن وزن هر شاخه ۱۲ متری (kg)
۱۰ ۵۰۱.۶
۱۲ ۶۲۵.۲
۱۴ ۷۵۸.۴
۱۶ ۹۱۴.۴
۱۸ ۱۰۶۶.۸
۲۰ ۱۲۳۶
۲۲ ۱۴۰۴
۲۴ ۱۸۸۴
۲۶ ۲۰۶۴
۲۸ ۲۲۶۸
۳۰ ۲۸۵۶
۳۲ ۲۹۴۰
۳۴ ۲۹۷۶
۳۶ ۳۰۰۰
۴۰ ۳۰۷۲
۴۵ ۳۱۵۶
۵۰ ۳۲۴۰
۵۵ ۳۳۳۶
۶۰ ۳۴۲۰
۶۵ ۳۵۱۶
۷۰ ۳۶۱۲
۸۰ ۳۸۰۴
۹۰ ۳۹۹۶
  1. جدول وزن تیرآهن هاش بال پهن

جدول وزن تیرآهن هاش بال پهن، وزن انواع این تیرآهن‌ها را در انواع سایز، ابعاد و مشخصات فنی نشان می‌دهد و در طراحی و ساخت سازه‌ها و ساختمان‌ها مورد استفاده مهندسان و سازندگان قرار می‌گیرد. اطلاعات جدول وزنی تیرآهن‌های بال پهن روی سازه بسیار مهم است؛ چراکه اثر مستقیمی بر میزان تحمل سازه و هزینه حمل‌ونقل آن دارد. لذا در انتخاب این نوع تیرآهن، بسیار مهم است که تیرآهن مورد نظر را متناسب با جدول وزنی انتخاب کنید تا وزن آن با نیازهای سازه هماهنگ باشد و پروژه با طراحی و اجرای بهتری انجام شود و هزینه‌ها بهتر مدیریت شوند.

سایز هاش وزن شاخه سبک (kg) وزن شاخه سنگین (kg)
۱۰ ۲۰۱ ۲۴۵
۱۲ ۲۳۹ ۳۲۱
۱۴ ۲۹۷ ۴۰۵
۱۶ ۳۶۵ ۵۱۲
۱۸ ۴۲۶ ۶۱۵
۲۰ ۵۰۸ ۷۳۶
۲۲ ۶۰۶ ۸۵۸
۲۴ ۷۰۲ ۹۹۹
۲۶ ۷۶۴ ۱۱۱۶
۲۸ ۸۷۵ ۱۲۳۶
۳۰ ۹۹۹ ۱۴۰۴
۳۲ ۱۱۷۲ ۱۵۲۴
۳۴ ۱۲۶۰ ۱۶۰۸
۳۶ ۱۳۴۴ ۱۷۰۴
۴۰ ۱۵۰۰ ۱۸۶۰
۴۵ ۱۶۸۰ ۲۰۵۲
۵۰ ۱۸۶۰ ۲۲۴۴
  1. جدول وزنی تیرآهن لانه زنبوری

جدول وزن تیرآهن لانه زنبوری، وزن هر شاخه تیرآهن لانه زنبوری را با توجه به ضخامت و سایز آن مشخص می‌کند و بر قیمت تیرآهن لانه زنبوری نیز اثرگذار است. بنابراین بسیار مهم است که پیش از خرید از وزن تیرآهن خریداری شده برای ساخت سازه‌ای ایمنی و اصولی اطمینان حاصل کنید. برای اطمینان از وزن انواع تیرآهن لانه زنبوری و میزان کیفیت تیرآهن خریداری شده، بهتر است وزن تیرآهن را از فرمول محاسبه وزن تیرآهن لانه زنبوری حساب کنید و آن را با مقدار موجود در جدول وزنی مقایسه کنید. چنانچه وزن بدست آمده با وزن موجود در جدول وزنی تیرآهن لانه زنبوری مطابقت داشت یا نزدیک بود، نشان از کیفیت بالای تیرآهن دارد و برعکس.

سایز وزن هر شاخه (kg)
۱۲ ۱۲۵
۱۴ ۱۵۵
۱۶ ۱۹۵
۱۸ ۲۲۵
۲۰ ۲۷۵
۲۲ ۳۲۵
۲۴ ۳۷۵
۲۷ ۴۲۵
۳۰ ۵۰۷

وزن تیرآهن لانه زنبوری = وزن یک متر تیرآهن (از جدول اشتال تیرآهن) (m) × طول تیرآهن لانه زنبوری (m)

جدول وزنی تیرآهن کارخانجات مختلف

جدول وزنی تیرآهن در کارخانه‌های مختلف به دلیل کیفیت متریال استفاده شده و نحوه تولید تیرآهن در هر کارخانه متفاوت است. بنابراین بهتر است پیش از هرگونه خریدی مشخصات هر یک از انواع تیرآهن کارخانه‌های مختلف را بدانید و برای محاسبه وزن آن‎ها از فرمول محاسبه وزن تیرآهن استفاده کنید یا به حسابگر آنلاین موجود در سایت مراجعه کنید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن وزن تیرآهن مورد نظر را محاسبه کنید.

سایز کارخانه وزن هر شاخه ۱۲ متری (kg)
۱۲ تیرآهن ذوب آهن اصفهان ۱۲۵
۱۴ تیرآهن ذوب آهن اصفهان ۱۵۵
۱۶ تیرآهن ذوب آهن اصفهان ۱۹۰
۱۸ تیرآهن ذوب آهن اصفهان ۲۲۶
۲۰ تیرآهن ذوب آهن اصفهان ۲۶۹
۲۲ تیرآهن ذوب آهن اصفهان ۳۱۵
۲۴ تیرآهن ذوب آهن اصفهان ۳۶۹
۲۷ تیرآهن ذوب آهن اصفهان ۴۳۴
۳۰ تیرآهن ذوب آهن اصفهان ۵۰۷
۱۴ تیرآهن فایکو ۱۳۰
۱۶ تیرآهن فایکو ۱۷۰
۱۸ تیرآهن فایکو ۲۱۰
۲۰ تیرآهن فایکو ۲۲۵
۲۲ تیرآهن فایکو ۳۰۰
۲۴ تیرآهن فایکو ۳۵۰
۱۴ تیرآهن ناب تبریز ۱۳۲
۱۶ تیرآهن ناب تبریز ۱۷۰
۱۸ تیرآهن ناب تبریز ۲۱۰
۱۴ تیرآهن فولاد یزد ۱۴۷
۱۶ تیرآهن فولاد یزد ۱۸۰
۱۸ تیرآهن فولاد یزد ۲۱۴
۲۰ تیرآهن فولاد یزد ۲۵۷
۲۲ تیرآهن فولاد یزد ۳۰۰
۲۴ تیرآهن فولاد یزد ۳۵۰
۱۴ تیرآهن آریان فولاد ۱۴۰
۱۶ تیرآهن آریان فولاد ۱۷۵
۱۸ تیرآهن آریان فولاد ۲۱۵
۲۰ تیرآهن آریان فولاد ۲۵۰
۲۲ تیرآهن آریان فولاد ۳۰۵
۱۲ تیرآهن جهان فولاد غرب ۱۳۲
۱۴ تیرآهن جهان فولاد غرب ۱۵۶
۱۶ تیرآهن جهان فولاد غرب ۱۹۲
۱۸ تیرآهن جهان فولاد غرب ۲۲۸
۲۰ تیرآهن جهان فولاد غرب ۲۷۹
۱۴ تیرآهن فولاد اهواز ۱۳۵
۱۶ تیرآهن فولاد اهواز ۱۶۵
۱۸ تیرآهن فولاد اهواز ۲۱۱
  1. جدول وزنی تیرآهن اصفهان

جدول وزن تیرآهن اصفهان، وزن انواع تیرآهن اصفهان را در همه سایزهای موجود نشان می‌دهد و بر قیمت تیرآهن اصفهان امروز تأثیرگذار است. تیرآهن اصفهان از استانداردترین و مرغوب‌ترین تیرآهن‌های تولیدی در بازار مقاطع فولادی ایران است که همواره توسط خریداران این محصول بررسی می‌شود. وزن انواع تیرآهن اصفهان در جدول وزنی با وزن‌های استاندارد در جدول اشتال مطابقت دارد؛ و این نشان از کیفیت بالای تیرآهن اصفهان است. وزن انواع تیرآهن اصفهان در جدول وزنی تیرآهن اصفهان قرار گرفته است.

  1. جدول وزنی تیرآهن فایکو

جدول وزن تیرآهن فایکو، یک مرجع معتبر برای انتخاب انواع تیرآهن‌ کارخانه فولاد البرز ایرانیان در سایز و ابعاد مناسب با استانداردهای کیفی لازم برای پروژه‌هاست که وزن انواع تیرآهن‌ فایکو و اطلاعات مورد نیاز را در مورد هر تیرآهن در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید پس از کسب اطلاعات لازم در مورد وزن تیرآهن فایکو از جدول وزنی، جدول اشتال یا حسابگر آنلاین، قیمت تیرآهن فایکو امروز را از کارشناسان ما (۳۱۹۱۶ ☎) استعلام بگیرید و اقدام به خرید کنید.

وزن انواع تیرآهن فایکو از فرمول محاسبه وزن زیر بدست می‌آید، که می‌توانید عدد حاصل را با وزن موجود در جدول اشتال مقایسه کنید.

وزن تیرآهن فایکو = وزن هر شاخه تیرآهن فایکو * طول تیرآهن (۱۲ متر)

  1. جدول وزنی تیرآهن شاهین بناب

جدول وزن تیرآهن شاهین بناب نقش مهمی در فرآیند خرید مصالح ساختمانی دارد. این جدول شامل جزئیات دقیق از وزن تیرآهن‌ها در اندازه‌های مختلف است که به شما این امکان را می‌دهد تا با توجه به نیازهای سازه، تیرآهن مناسب را با وزن مورد نیاز برای پروژه‌های ساختمانی خود انتخاب کنید و بخرید. چنانچه قصد کسب اطلاعات بیشتر در مورد این تیرآهن را دارید، می‌توانید به صفحه قیمت تیرآهن شاهین بناب مراجعه کنید و علاوه‌بر استعلام قیمت تیرآهن شاهین بناب از نحوه خرید آن هم مطلع شوید.

  1. جدول وزنی تیرآهن ظفر بناب

اطلاعات جدول وزنی تیرآهن ظفر بناب به عنوان یک منبع اساسی در صنعت ساختمانی استفاده می‌شود و نقش مهمی در فرآیند طراحی و اجرای پروژه‌ها ایفا می‌کند. این جدول جزئیات وزن تیرآهن‌های ظفر بناب را در اندازه‌های مختلف فراهم می‌کند و این امکان را می‌دهد تا با توجه به پروژه خود، مناسب‌ترین تیرآهن را انتخاب کنید و سازه‌ای با استحکام و پایداری بالا بسازید. شما می‌توانید علاوه‌بر اطلاع از مشخصات کلی این تیرآهن‌ها، از قیمت آن‌ها نیز مطلع شوید. بدین منظور می‌توانید به صفحه قیمت تیرآهن ظفر بناب مراجعه کرده و قیمت انواع تیرآهن ظفر بناب در سایزهای مختلف را ببینید.

  1. جدول وزنی تیرآهن ماهان

جدول وزن تیرآهن ماهان به عنوان یک راهنمای معتبر در فرآیند طراحی و ساخت سازه استفاده می‌شود و تأثیر مستقیمی بر کیفیت و استحکام سازه‌ها دارد. این جدول، اطلاعات دقیقی از وزن تیرآهن‌های ماهان در ابعاد و سایزهای گوناگون را ارائه می‌کند و تأثیر قابل توجهی در انتخاب مصالح مناسب برای سازه‌ها و پروژه‌های ساختمانی و همچنین قیمت تیرآهن ماهان دارد.

  1. جدول وزنی تیرآهن یزد

اطلاعات جدول وزنی تیرآهن یزد برای اطلاع از استانداردهای کیفی و وزن تیرآهن‌های تولیدی این شرکت در جهت ساخت سازه و تأمین استحکام و ایمنی ساختمان‌ها نقش مؤثری ایفا می‌کند. انواع تیرآهن یزد از باکیفیت‌ترین تیرآهن‌های بازار است که دارای استحکام زیادی است. چنانچه قصد خریداری کردن تیرآهن‌های این کارخانه را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه قیمت تیرآهن یزد امروز مراجعه کنید و از قیمت‌ روز انواع تیرآهن یزد مطلع شوید.

وزن تیرآهن در سایزهای مختلف

سایز تیرآهن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انتخاب تیرآهن پس از تعیین نوع تیرآهن در کاربردهای متفاوت است. تیرآهن‌ها در سایزهای مختلفی مطابق با استانداردهای جهانی تولید می‌شوند و با توجه به اینکه تیرآهن IPE باشد یا IPB و INP، هاش باشد یا لانه زنبوری دارای وزن متفاوتی است. در ادامه وزن برخی از تیرآهن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  1. وزن تیرآهن ۱۲

وزن تیرآهن ۱۲ با توجه به شاخه ۱۲ متری آن، برابر با ۱۲۵ کیلوگرم است. اما به طور کلی از آنجایی‌که وزن تیرآهن ۱۲ با توجه به متریال و نحوه تولید و همچنین کارخانه تولیدی آن ممکن است با تغییراتی روبه‌رو باشد، بهتر است پیش از خرید، مشخصات فنی و قیمت تیرآهن ۱۲ را در سایت بررسی کنید یا از کارشناسان فروش ما (۳۱۹۱۶ ☎) در این مورد اطلاعات لازم را کسب کنید. تیرآهن ۱۲ یکی از پرکاربردترین مقاطع در ساختمان‌سازی است که تحت استاندارد IPE ساخته می‌شود و برای ساخت سقف و ستون در ساختمان‌ها کاربرد دارد.

  1. وزن تیرآهن ۱۴

وزن تیرآهن ۱۴ با توجه به طول استاندارد آن، برابر با ۱۵۵ کیلوگرم است. از طرفی وزن این تیرآهن در انواع لانه زنبوری، دوبل و نیمه سبک با وزن تیرآهن ۱۴ در حالت استاندارد متفاوت است. از آنجایی‌که وزن تیرآهن ۱۴ یکی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت تیرآهن ۱۴ است، اطلاع از وزن دقیق تیرآهن ۱۴ پیش از خرید اهمیت زیادی دارد. از طرفی وزن تیرآهن ۱۴ اصفهان ۱۵۵ کیلوگرم است و در بین تیرآهن‌های سایز ۱۴ از کارخانه‌های مختلف، برای فعالان بازار و صنایع اهمیت زیادی دارد. چراکه تیرآهن ۱۴ اصفهان به دلیل کیفیت و استحکام بالایی که دارد، یکی از پر مصرف‌ترین انواع تیرآهن‌ است و تأثیر زیادی بر قیمت تیرآهن ۱۴ اصفهان امروز می‌گذارد.

  1. وزن تیرآهن ۱۶

وزن تیرآهن ۱۶ با طول استاندارد ۱۲ متری معادل ۱۹۰ کیلوگرم است. وزن تیرآهن ۱۶ در برندهای مختلف متفاوت است، چراکه بعضی برندها این تیرآهن را در وزن‌های کمتر یا بیشتر از وزن استاندارد در جدول اشتال تولید می‌کنند. بنابراین در برخی مواقع ممکن است وزن تیرآهن‌های خریداری شده از شرکت‌ ذوب آهن اصفهان با فایکو متفاوت باشد که این اختلاف وزنی موجب تفاوت در قیمت تیرآهن ۱۶ نیز در هریک از این برندها می‌شود. تیرآهن ۱۶ در صنعت ساختمان‌سازی و سازه‌های فلزی استفاده می‌شود.

  1. وزن تیرآهن ۱۸

وزن تیرآهن ۱۸ حدود ۲۲۶ کیلوگرم است که در برخی مواقع با توجه به کارخانه تولیدکننده و استانداردهای آن ممکن است متغیر باشد. وزن تیرآهن ۱۸ یکی از مهمترین پارامترهای تعیین قیمت تیرآهن ۱۸ است که با افزایش یا کاهش آن، کیفیت تیرآهن متغیر شده و در نتیجه قیمت تیرآهن نیز افزایش یا کاهش می‌یابد. اگر به دنبال تیرآهن ۱۸ با وزن استاندارد هستید، وزن تیرآهن ۱۸ اصفهان ۲۲۶ کیلوگرم و مطابق با جدول اشتال تیرآهن است که در بین دیگر تیرآهن‌های ۱۸ موجود در بازار استانداردتر است و بر افزایش یا کاهش کیفیت و قیمت تیرآهن ۱۸ اصفهان نیز تأثیرگذار است.

  1. وزن تیرآهن ۲۰

وزن تیرآهن ۲۰ با طول استاندارد ۱۲ متر حدود ۲۶۹ کیلوگرم است و بر کیفیت و قیمت تیرآهن ۲۰ تأثیرگذار است. تیرآهن ۲۰ جزو تیرآهن‌های سنگین است و وزن زیادی دارد و به دلیل استحکام و مقاومت بالایی که دارد، برای سازه‌های بزرگ استفاده می‌شود. در بین انواع تیرآهن سایز ۲۰، تیرآهن ۲۰ اصفهان یکی از پر فروش‌ترین برندهاست که برای سازه‌های بزرگ استفاده می‌شود. وزن تیرآهن ۲۰ اصفهان بر اساس جدول اشتال ۲۷۰ کیلوگرم است و یکی از مهمترین فاکتورهای تعیین قیمت تیرآهن ۲۰ اصفهان است.

  1. وزن تیرآهن ۲۲

وزن تیرآهن ۲۲ برای هر شاخه ۱۲ متری برابر با ۳۱۴ کیلوگرم و مطابق با جدول اشتال تیرآهن است. تیرآهن ۲۲ جزو تیرآهن‌های سنگین است که به دلیل مقاومت و استحکام بالایی که دارد، در سازه‌های بسیار بزرگ کاربرد دارد. تیرآهن ۲۲ توسط شرکت‌های مختلفی تولید می‌شود که در این بین تیرآهن ۲۲ اصفهان از سایر برندها استانداردتر و مرغوب‌تر است و در پل‌سازی و برج‌سازی و احداث ستون‌های سازه استفاده می‌شود. برای خرید تیرآهن ۲۲، اطلاع از وزن تیرآهن ۲۲ اصفهان و قیمت تیرآهن ۲۲ اصفهان کافیست با کارشناسان فروش ما (۳۱۹۱۶ ☎) تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

  1. وزن تیرآهن ۲۴

وزن تیرآهن ۲۴ اصفهان در هر شاخه استاندارد ۱۲ متری برابر با ۳۶۸ کیلوگرم است که با توجه به کارخانه تولیدکننده آن اندکی تفاوت وزن دارد و یکی از عوامل موثر بر قیمت تیرآهن ۲۴ است. تیرآهن ۲۴ از مقاومت بالاتری برخوردار است و آسیب‌پذیری کمتری در برابر هرگونه فشار احتمالی دارد.

  1. وزن تیرآهن ۲۷

وزن هر شاخه ۱۲ متری تیرآهن ۲۷ اصفهان ۴۳۴ کیلوگرم است. وزن تیرآهن ۲۷ نسبت به سایر تیرآهن‌ها بیشتر بوده و مقاومت بالاتری نیز دارد. تیرآهن ۲۷ جزو تیرآهن‌های سنگین و بسیار مستحکم است که فشارها و تنش‌های وارد شده به ساختمان را به خوبی تحمل می‌کند و در برج‌سازی و ساخت سازه‌های عظیم استفاده می‌شود. چنانچه قصد خرید تیرآهن ۲۷ را دارید، می‌توانید برای استعلام قیمت تیرآهن ۲۷ به صفحه مربوطه مراجعه کنید یا از کارشناسان ما در این مورد اطلاعات کسب کنید.

  1. وزن تیرآهن ۳۰

وزن تیرآهن ۳۰ از تمامی سایزهای ذکر شده بیشتر است و حدود ۵۰۷ کیلوگرم است. این تیرآهن از تمامی سایزهای ذکر شده وزن بیشتری دارد و به جهت سنگین بودن در سازه‌ها و برج‌های عظیم استفاده می‌شود. وزن تیرآهن ۳۰ یکی از اصلی‌ترین پارامترهای تعیین قیمت تیرآهن ۳۰ است که با افزایش یا کاهش وزن، کیفیت تیرآهن متغیر شده و در نتیجه قیمت آن افزایش یا کاهش می‌یابد.

جدول اشتال تیرآهن

جدول اشتال تیرآهن یک مرجع مهم و اساسی در صنایع مختلف است که حاوی اطلاعات مهمی چون طول، عرض و ارتفاع تیرآهن، وزن خطی و سطح مقطع آن، مقاومت مکانیکی و سایر مشخصات فنی مرتبط است. این جداول برای طراحان و سازندگان در صنعت ساختمانی و دیگر صنایع به عنوان یک راهنمای مفید برای انتخاب اندازه و نوع مناسب تیرآهن بر اساس نیازهای خاص هر پروژه و استفاده بهینه از انواع تیرآهن در پروژه‌ها محسوب می‌شود.

فرمول محاسبه وزن تیرآهن

فرمول محاسبه وزن تیرآهن برای محاسبه وزن انواع تیرآهن با استانداردها و مشخصات فنی مختلف از تمامی کارخانه‌هاست. این روش به دلیل انجام محاسبات ریاضی و سر و کله زدن با اعداد و فرمول‌های ریاضی، سخت‌ترین روش موجود برای محاسبه وزن تیرآهن است.

محاسبه وزن تیرآهن، شما را از میزان کیفیت تیرآهن و مرغوبیت متریال استفاده شده مطلع می‌کند. بدین صورت که با جای‌گذاری پارامترهای لازم در این فرمول، اگر وزن تیرآهن با عدد استاندارد در جدول وزنی و جدول اشتال یکی بود، یعنی تیرآهن با کیفیت استاندارد تولید شده و اگر حاصل از وزن تیرآهن در جدول وزنی کمتر باشد یعنی تیرآهن کیفیت لازم را ندارد و دارای استاندارد‌های لازم نیست. برای محاسبه وزن تیرآهن می‌توانید از فرمول محاسبه وزن تیرآهن استفاده کنید.

وزن تیرآهن= وزن یک متر از تیرآهن (بر اساس جدول اشتال) * طول تیرآهن

محاسبه وزن تیرآهن با استفاده از چگالی

با استفاده از فرمول محاسبه وزن تیرآهن با استفاده از چگالی می‌توانید با در دست داشتن چگالی آهن، وزن تیرآهن خریداری شده را محاسبه کنید. (نکته: برای محاسبه وزن تیرآهن در این روش نیاز به خط‌کش یا کولیس برای اندازه‌گیری ضخامت بال و جان تیرآهن دارید.)

وزن هر شاخه تیرآهن = [[(ضخامت بال*عرض بال) + (ضخامت جان*طول جان)] * ۲ * طول * چگالی] / ۱۰۰۰

جمع‌بندی

جدول وزنی تیرآهن یکی از مهمترین پارامترهایی است که علاوه‌بر قیمت تیرآهن و سایر مشخصات فنی به هنگام خرید تیرآهن باید به آن توجه داشته باشید. شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد وزن هر یک از تیرآهن‌ها و قیمت انواع تیرآهن و سایر مقاطع فولادی با کارشناسان فروش آهن‌رسان (۳۱۹۱۶ ☎) تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

سوالات متداول

  1. چطور می‌توانم با استفاده از جدول وزنی، کیفیت تیرآهن مورد نظر را بسنجم؟

هر چه وزن محاسبه شده تیرآهن منتخب، به وزن همان سایز در جدول اشتال نزدیک‌تر باشد، تیرآهن از کیفیت بالاتری برخوردار است.

  1. فرمول محاسبه وزن هر شاخه تیرآهن چیست؟

وزن هر شاخه تیرآهن = [[(ضخامت بال*عرض بال) + (ضخامت جان*طول جان)] * ۲ * طول * چگالی] / ۱۰۰۰

  1. از بین برندهای موجود، وزن تیرآهن‌های کدام برند استانداردتر است؟

وزن انواع تیرآهن ذوب آهن اصفهان کاملاً استاندارد و مطابق با جدول اشتال است.

  1. وزن تیرآهن چه ارتباطی با کیفیت تیرآهن دارد؟

هر چه وزن تیرآهن به وزن استاندارد در جدول اشتال نزدیک‌تر باشد، کیفیت و استحکام تیرآهن بیشتر است و برعکس.

  1. وزن تیرآهن در کدام روش دقیق‌تر است؟

جدول وزن تیرآهن و جدول اشتال تیرآهن دو روش سریع و موثر برای محاسبه دقیق وزن تیرآهن هستند.