ارزان ترین و گران ترین میلگرد بازار

ارزان ترین و گران ترین میلگرد در بازار

محصولی مثل میلگرد در صنایع زیادی کاربرد دارد. معمولا آن را از فولاد، آهن و فلزات آهنی می سازند تا استحکام و مقاومت بالایی داشته باشد. چرا که وظیفه اصلی آن در افزایش مقاومت و استحکام بتن، دیوارهای بتنی، سقف، اجزا و قسمت های مختلف سازه های فولادی است. میلگردها را به اشکال مختلفی تولید و مورد استفاده قرار می دهند به عنوان مثال میلگرد زیگزاگ را معمولاً در سقف، ساخت تیرچه و در دیوارها استفاده می کنند. با آهن رسان مرجع قیمت آهن امروز همراه باشید تا در مورد این محصول مطالب بیشتری بخوانید و همچنین در مورد قیمت میلگرد دیروز و امروز مطلع شوید. محاسبه وزن محصولات فولادی در تعیین قیمت آن ها ضروری است، بنابراین برای اینکه ارزان ترین و گران ترین میلگرد بازار را به شما معرفی کنیم قبل از آن بایستی در مورد نحوه محاسبه و به دست آوردن وزن این محصول صحبت کنیم.

این محصول باتوجه به کاربرد فراوانی که دارد، توسط کارخانه های مختلف و زیادی تولید می شود. استانداردهای زیادی هم برای ساخت آن در نظر گرفته شده است که مطابق با قوانین ساختمان سازی در شرایط جغرافیایی و اب و هوایی مختلف تدوین شده است. سایزهای رایجی که برای میلگردها در نظر گرفته شده است را در داخل جدولی در ادامه متن مشاهده می کنید. خب کارخانه ها و تولیدکنندگان مختلف باید طبق یک سری استاندارد تولید کنند و جداول استانداردی برای این موضوع وجود دارد که محصولات باید طبق آن ها بررسی و سنجیده شوند اما ممکن است برخی تولیدکنندگان با این استانداردها کمی فاصله و تفاوت داشته باشند که چندان دور از ذهن نیست. به همین دلیل در مورد کیفیت و قیمت محصولات کارخانه های مختلف همیشه تفاوت هایی به چشم می خورد و اینجاست که بحث بهترین و بدترین و یا ارزان ترین، گران ترین ها مطرح می شود و ما برای یافتن پاسخ به سراغ مقایسه محصولات کارخانه های مختلف می رویم.

فرمول محاسبه وزن میلگرد فولادی

برای محاسبه وزن میلگرد فولادی می توانید از فرمول محاسبه وزن یک استوانه توپر با چگالی فولاد استفاده کنید اما شاید این راه برای یک مصرف کننده دائمی میلگرد کمی دشوار باشد؛ بنابراین ما در این جا یک روش بازاری و سریع تر را معرفی می کنیم. در این روش که ساده شده همان روش ریاضی ذکر شده است به صورت زیر عمل می کنیم:

  • وزن میلگرد = اندازه قطر به میلی متر * اندازه قطر به میلی متر *۶۱۷ و در نهایت برای تبدیل واحدها باید مقدار به دست آمده را بر ۱۰۰ تقسیم کرد.
  • البته طبق استانداردهای ساخت وزن هر نوع میلگرد مشخص است و در اینترنت نیز می توان منابع زیادی را یافت که جداول وزنی انواع میلگرد در اندازه های استاندارد را ارائه داده اند.
  • اطلاع از وزن مهم است زیرا قیمت میلگرد بر اساس واحد وزن آن مشخص می شود. علاوه بر آن وزن محصول در کاربرد و روش استفاده آن مهم است. ارزان ترین و گران ترین قیمت میلگرد در مشهد و تهران در سایت آهن رسان
  روش تولید میلگرد ذوب آهن اصفهان

وزن میلگرد نیشابور

در اینجا جدول وزنی محصولات میلگرد تولید شده در کارخانه فولاد خراسان که به میلگرد نیشابور معروف هستند را قرار می دهیم:

ردیف قطر میلگرد- میلی متر وزن هر شاخه ۱۲ متری- کیلوگرم بر متر
۱ ۱۰ ۷.۳۹۲
۲ ۱۲ ۱۰.۶۵۶
۳ ۱۴ ۱۴.۵۲
۴ ۱۶ ۱۸.۹۶
۵ ۱۸ ۲۴
۶ ۲۰ ۲۹.۶۴
۷ ۲۲ ۳۵.۷۶
۸ ۲۵ ۴۶.۲
۹ ۲۸ ۵۷.۹۶
۱۰ ۳۲ ۷۵.۷۲

وضعیت میلگرد در بازار مشهد

قیمت میلگرد بر اساس کارخانه سازنده متفاوت است زیرا کارخانه ها ممکن است برای تولید محصولات خود از استانداردهای متفاوتی استفاده کنند و علاوه بر آن میزان تطابق محصول تولید شده با استاندارد نهایی در این کارخانه ها ممکن است اندکی فاصله و فرق داشته باشد به همین دلیل محصولات تولیدی برندهای مختلف از نظر وزنی، مشخصات فنی و سایر خصوصیات مکانیکی ممکن است تا حدودی با هم تفاوت داشته باشد که این خود موجب تفاوت در قیمت ها در بازار آهن آلات می شود. قیمت میلگرد خراسان مشهد یکی از موارد مهمی است که روزانه توسط مصرف کنندگان و خریداران زیادی بررسی می شود. این کارخانه از شهرت و اعتبار بالایی در میان تولیدکنندگان میلگرد برخوردار است و جایگاه خوبی در بازار آهن آلات منطقه و کشور دارد.

ارزان ترین و گران ترین میلگرد در بازار

معمولاً میلگرد ساده ارزان تر از نوع آجدار آن است؛ زیرا مرحله آجدار کردن در خط تولید این محصول هزینه ای را دربر دارد و بر اساس نوع آج نیز فرق دارد. دستگاه ها، ابزار و ماشین آلات آج زنی در خ تولید میلگرد ویژگی های مختلفی دارند. پس قیمت میلگرد آجدار مشهد در سایز های مختلف با نوع ساده تا حد ممکن است فرق داشته باشد. لازم به ذکر است طبق اطلاعاتی که در سایت این کارخانه ارائه شده است، وزن میلگردهای آجدار و ساده در سایزهای برابر با هم مساوی است.قیمت میلگرد نیشابور در مشهد خود تحت تأثیر عوامل زیادی است؛ مثلاً قیمت روز آهن ۱۴ اصفهان در مشهد نفت و حامل های سوخت و انرژی، قیمت دلار و ارز خارجی، قمت طلا، شمش، قیمت آهن امروز، فولاد، مواد اولیه، وضعیت بازار و میزان عرضه و تقاضا برای این محصول و محصولات مرتبط، شرایط مهم سیاسی و اجتماعی منطقه، شرایط آب و هوا و جوی، همگی تاثیرگذار هستند.

با توجه به وضعیت بازار آهن می توانیم در مقطع کنونی شاهد قیمت تقریبا یکسانی در میان کارخانه های مختلف باشیم ولی آنچه مشهود است، بالاتر بودن قیمت محصولات میلگرد ظفر بناب، درپاد تبریز و گیلان نسبت به سیر کارخانه ها است.مشتریان عزیز آهن رسان برای اطلاع از قیمت میلگرد در انبار مشهد می توانند از طریق سایت، شبکه های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام و تلفن پنج رقمی ۰۵۱۳۱۹۱۶ و یا حتی از طریق تماس با دفتر تهران باکارشناسان فروش ما ارتباط برقرار کرده و روزانه از قیمت های بازار اطلاع یابند.بنابراین با مقایسه قیمت ها از طریق استعلام آنلاین و یا تماس با ما از قیمت میلگرد کارخانه مشهد و همچنین از قیمت میلگرد امروز مشهد و اطلاع از ارزان ترین و گران ترین میلگرد بازار خرید مطمئن و خوبی داشته باشید.

  روش ساخت سوله با تیرآهن چگونه است؟

سوالات متداول

آیا قیمت محصولات تهران و اصفهان ارزان تر از سایر جاها است؟

خیر همیشه شرایط یکسان نیست و برخی تولیدات در طول زمان ممکن است نوسان قیمت داشته باشند.

قیمت میلگرد بناب نسبت به اصفهان چگونه است؟

هر دو تا حدودی نزدیک به هم هستند.

اشتراک گذاری مقاله
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *