ورق شادولاین چیست؟

کاربرد ورق شادولاین

قبل از اینکه بخواهیم در مورد انواع ورق فولادی شادولاین صحبت کنیم بهتر است که چند مورد از کاربردهای آن را نام ببریم تا موضوع شفاف تر باشد. رایج ترین کاربرد در سقف شیروانی است. سقف سایه بان، پارکینگ، کارگاه و امثال آن را احتمالا بارها و بارها دیده اید. شاید برایتان سوال باشد که این محصول چه فرقی با ورق های رنگی شیروانی دارد؟ پاسخ این است: در واقع ورق شادولاین نوعی ورق گالوانیزه رنگی طرح دار است. با این توضیحات به سراغ ادامه مطلب می رویم. با مرجع خرید و فروش و قیمت آهن همراه باشید.

کاربرد ورق شادولاین چیست؟

ورق های فولادی کاربردهای زیادی دارند، این محصولات در ساخت و سازها بسیار مفید هستند. ورق های رنگی دراین میان جایگاه ویژه ای دارند. ظاهر زیبا در کنار مقاومت و استحکام خوب موجب شده از آن ها در ایجاد و ساخت پارتیشن، ساخت اتاقک فلزی و خانه پیش ساخته، ساخت دیوار و سقف کاذب، سقف پارکینگ، سایه بان، سقف کارگاه، آلاچیق و خانه استفاده شود.

 

  ورق سیاه چیست؟ مهمترین کاربردها و مشخصات فنی

 

مشخصات ورق شادولاین از رنگ، جنس، کیفیت و ظاهری که دارد ناشی می شود. مشخصات فنی، مکانیکی و فیزیکی آن بر کاربردی که دارد و نحوه استفاده از آن تاثیر دارد. مشخصات و قیمت ورق در انواع مختلف را در لینک درج شده مشاهده نمایید.

مزایای ورق شادولاین

مزایای ورق شادولاین

با اینکه این ورق فولادی دارای دو لایه رنگ و گالوانیزه است، ولی وزن کمی دارد و سبکی آن موجب شده تا کاربردهای زیادی به عنوان سقف و پوشش داشته باشد. از طرفی میزان مقاومت و دوام این محصول در برابر تابش خورشید، بران و رطوبت و عوامل جوی بالاست و به راحتی دچار تغییر رنگ و شکل نمی شود. همچنین می توان اضافه کرد که دوام و مقاوم ورق شادولاین در برابر ضربه و فشار نیز بالاست.

 

  ورق کرکره چیست

 

ویژگی ورق شادولاین چیست؟

ابعاد ورق شادولاین همانند بسیاری از محصولات ورق فولاد و آهن متنوع است. معمولا محصولات ورق به دو صورت رول و شیت ساخته می شوند. اما ورق های طرح دار و فرم داده شده بیشتر به صورت برگه های با طول، عرض و ضخامت استاندارد ساخته می شوند. ورق شادولاین به طور رایج در عرض ۱۰۰ و ۱۲۵ سانتی متر انتخاب و فرم داده می شوند و بعد از مرحله فرمینگ، عرض ورق به ۹۰ تا ۱۱۵ سانتی متر می رسد. ضخامت این محصولات از ۰.۳ تا ۰.۷ هست. اندازه طول آن ها نیز بر اساس درخواست مشتری قابل تغییر می باشد اما در طول شش متر بیشتر خرید و فروش می شود.

رنگ ورق شادولاین از خصوصیات مهم آن است. همانطور که می دانید رنگ های مورد استفاده برای رنگ کاری ورق های فولادی باید دارای استانداردهای خاصی باشد. کد رنگی که توسط کارخانه ها استفاده می شود طبق استانداردهای بین المللی و جهانی تعیین می شود. عمده محصولات شادولاین بازار دارای رنگ های کرم، قهوه ای سوخته، نقره ای، توسی، بنفش، صورتی، قهوه ای، سبز، پرتقالی، نارنجی، زرد، جگری، آبی تیره، آبی آسمانی، قرمز و سفید هستند.

مشخصات ورق شادولاین

 

  ورق آلومینیوم امباس چیست؟ کاربرد و ۴ انواع ورق امباس آلومینیوم

 

کارخانه های تولید ورق شادولاین

در ایران سازندگان ورق های گالوانیزه و رنگی و بعبارتی، کارخانه های تولید ورق شادولاین کم نیستند. بنابراین می توان گفت که در داخل کشور کمبودی در این زمینه وجود ندارد و نیاز صنایع تقریبا از طریق تولیدات داخلی تامین می شود. کارخانجات زیر:

نمونه هایی از مهم ترین تولیدکنندگان ورق گالوانیزه رنگی و طرح دار هستند.

 

اطلاعات کاملتر درمورد ورق شادولاین

برای خرید انواع ورق فولادی داشتن یکسری اطلاعات لازم است. معمولا قیمت ورق آلیاژی بیشتر است، ورق های ساختمانی راحت تر در بازار پیدا می شوند و تقریبا ارزان تر هم هستند. برای اطلاع از قیمت ورق شادولاین می توانید به سایت آهن رسان مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۰۵۱۳۱۹۱۶ تماس بگیرید. با توجه به اینکه این محصولات را از ورق گالوانیزه تولید می کنند، قیمت آن به قیمت ورق گالوانیزه مرتبط می شود. آهن آلات و مقاطع فولادی تحت تاثیر قیمت نفت، دلار، مواد اولیه، سوخت، حامل های انرژی، شرایط جوی، سیاسی، عرضه و تقاضا قرار دارد.

 

  ورق برنجی چیست؟ مهمترین ویژگی های ورق برنجی

 

ورق فولاد معمولی در معرض رطوبت و اکسیژن هوا که قرار بگیرد دچار خوردگی و زنگ آهن می شود و این خوردگی آهن موجب تخریب و فرسایش فلز می شود. بنابراین نمیتوان از این فلز برای ساخت سقف و پوشش ساختمان هایی استفاده کرد که در مناطق پربارش و مرطوب هستند. امروزه روش های خوبی برای جلوگیری از خوردگی آهن و محافظت از آن در برابر عوامل خورنده وجود دارد. روش گالوانیزه کردن فولاد و آهن آلات راهی ساده و کم هزینه و در عین حال موثر برای مقاوم سازی است.

گالوانیزه کردن ورق های فولادی به روش های مختلفی انجام می شود. ورق فولادی گالوانیزه شده به رنگ سفید است به همین دلیل به ورق روی اندود شده، ورق سفید نیز گفته می شود. تا زمانی که لایه محافظ روی، بر سطح ورق باقی باشد، محافظت از ورق در برابر عوامل جوی، رطوبت و اکسیژن انجام می شود. گالوانیزه روش موقتی اما طولانی مدت برای جلوگیری از زنگ زدن آهن است.

ورق شادولاین چیست

 

  آنادایز آلومینیوم چیست؟ مهمترین دلایل و کاربردها!

 

از ورق گالوانیزه برای ساخت ورق رنگی، ورق شیروانی، ورق کرکره و همینطور برای ساخت ورق شادولاین استفاده می شود. ورق رنگی هم بصورت رول و هم به شکل شیت ساخته و عرضه می شود. به علاوه می دانید که این محصولات هم به شکل ساده و هم به صورت طرح دار و در رنگ های مختلف در بازار عرضه می شود. ورق شادولاین نوعی ورق رنگی با فرمینگ و برش ذوزنقه ای که رنگ های زیبایی از آن تولید می شود. برای مشاهده مشخصات و استعلام قیمت ورق کرکره گالوانیزه و قیمت ورق شیروانی ۶ متری با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول

آیا ورق شادولاین در ایران ساخته می شود؟

بله این محصول در کارخانه های داخل کشور نیز ساخته می شود.

آیا ازاین ورق می توان برای باغ هم استفاده کرد؟

بله ورق شادولاین برای استفاده در باغ و ویلا مناسب است.

اشتراک گذاری مقاله
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *